PUBLICITATE IMOBILIARA

Folosit in sensul particular al publicitatii, termenul de „publicitate imobiliara” intra sub incidenta prevederilor legale privind activitatea cadastrala din Romania. Astfel, transferand acestui organism atributii de evidenta si informare a proprietatilor imobiliare din Romania, termenul de publicitate imobiliara a fost acaparat de ANCPI (Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara) si agentiile sale judetene.

Ramase fara obiectul muncii, agentiile imobiliare, in sensul strict al comertului imobiliar (vanzare, cumparare, inchiriere, schimb), nu se mai regasesc in termenul de „publicitate imobiliara”. Ele isi vad astfel produsele si serviciile sale, care in fond se refera la o evidenta proprie, la informare si la o vizibilitate a acestora, intrand sub incidenta unui organism al statului. Ce le ramane astfel de facut?

VIZIBILITATE IMOBILIARA

Oricare dintre voi ati avut nevoie de un serviciu imobiliar: ati dorit sa stati in chirie, sa vindeti, sa cumparati, sa faceti un schimb sau sa inchiriati un imobil. Diferenta dintre dorinta si actiunea in sine s-a lovit de mai multi factori, unul din ele fiind gradul de vizibilitate al acestui demers. Cine are acces la solicitarea voastra?

Aceeasi problema o au si agentiile imobiliare, mai ales pe piata din Timisoara: cine are acces la ofertele unei agentii? Care este metoda cea mai buna de a te adresa unui potential grup de clienti si care este gradul de finalitate al acestui demers?

Ca sa raspunda la aceasta intrebare, agentiile trebuie sa ia in considerare mai multe elemente:

– carei grupe de varsta, segment de piata, sector cu potential financiar i se adreseaza o oferta imobiliara?

– care este dinamica mijloacelor de informare a acestui grup sau segment tinta?

– care sunt instrumentele de acces la acestea?

In Timisoara, daca ne referim la sectorul rezidential sau comercial, se constata un numar tot mai mare de clienti pe care internetul il aduce agentiilor imobiliare. Fara a minimiza numarul de clienti care inca mai rasfoiesc ziarele, din ce in ce mai multe tranzactii se finalizeaza prin intalnirea dintre beneficiar-agentie pe internet. De ce? Pentru ca internetul asigura timp redus de cautare, acuratetea informatiei si posibilitatea verificarii informatiilor, precum si acces rapid la ofertele imobiliare.

Dar sa reluam: care sunt mijloacele de vizibilitate imobiliara in Timisoara?

– publicitatea outdoor: bannere pe cladiri, pe si in mijloacele de transport in comun, flayere, etc.

– ziare de specialitate: Publitim, Publivest, etc.

– targurile cu specific imobiliar.

– internet: site-uri de anunturi, portale imobiliare, site-uri ale agentiilor imobiliare.

Fundamental in alegerea acestor mijloace este raportul costuri/beneficii, raport din care internetul este, de departe, cel mai profitabil.

PUBLIVIZIBILITATE IMOBILIARA

Aceasta alaturare de termeni dintre publicitate si vizibilitatea imobiliara desemneaza actiunea de evidenta, informare si publicare eficienta a ofertelor imobiliare. In cadrul mixului 4P de marketing (Produs, Pret, Promovare, Plasament), publivizibilitatea se poate confunda usor cu promovarea, insa ea este mai mult decat atat, depasind sfera distributiei si amplasarii ofertelor imobiliare. Asta deoarece ea poate deveni ea insasi un produs in sine aducator de venit, facilitand plasamentul, dar si pretul produsului in sine, prin ameliorarea raportului dintre costuri si profit.

Ca sa fiu mai explicit am sa dau un singur exemplu: agentia iMONDO a ales calea exclusiva a publivizibilitatii asigurata de internet. Asta a facut ca sa investim timp si bani in promovarea site-ului agentiei, construirea unui site ce asigura posibilitatea dezvoltarii unitatilor imobiliare cu care putem colabora, marirea numarului de site-uri partenere, precum si implementarea componentei RSS prin care putem fi foarte usor urmariti privind ultimele anunturi si data introducerii acestora pe site.

Fiind un produs din ce in ce mai scump (daca analizam doar site-ul imobiliare.ro, care a plecat de la un serviciu adresat agentiilor imobiliare ce nu depasea 80 de lei pe luna in 2008, si a ajuns la servicii diversificate cu preturi de sute de euro pe luna plus TVA in 2010), publivizibilitatea va fi un produs cautat atat de agentiile imobiliare cat si de persoanele fizice care au de vandut, de inchiriat sau doresc sa cumpere sau sa inchirieze un imobil.

Cum site-urile de anunturi asociate ziarelor de specialitate (publitim cu publi24.ro sau publivest cu publivest.com) sunt, pe de o parte, foarte aglomerate si ineficiente prin prisma postarii anunturilor, iar pe de alta parte contra cost, cum portalurile imobiliare cer tot mai mult pe serviciile sale, ce le mai ramane oamenilor si agentiilor de facut?

Simplu: apelati fie la o agentie imobiliara care este foarte bine promovata pe internet (cautati termeni de genul: imobiliare Timisoara, agentie imobiliara Timisoara, agentii imobiliare Timisoara, etc), care are posibilitatea sa va promoveze anuntul sau sa va lase sa postati anunturile dvs. pe site-ul lor, fie la site-urile de anunturi asociate unei agentii imobiliare.

Fara falsa modestie, iMONDO are un astfel de produs de publivizibilitate pe care il vom promova si pe care il punem la dispozitia celor interesati cu promotii foarte avantajoase.

Update: pentru o imagine si mai clara privind miscarile celor mai mari portaluri imobiliare pe segmentul serviciilor de publivizibilitate imobiliara puteti citi acest articol de pe Wall-Street.ro.