piovraObserv pe retelele de socializare indemnuri de a semna petitii pentru caderea guvernului Ponta. Din pacate neconstitutionale. Observ si cum se screme „opozitia” sa dea jos, constitutional, guvernul Ponta. Nu o poate face decat racoland traseisti si erodandu-si imaginea in ochii propriului electorat. Si mai observ tacerea lui Iohannis, dar si ingamfarea lui Basescu, cel care afirma ca daca era el presedinte, Ponta nu apuca Craciunul. Daca. Atunci de ce l-a pus acolo unde este? Si de ce protejata sa, Elena Udrea, negocia cu Ponta pe sub masa, puterea?

Asadar, putem scapa de Ponta?

Putem, desigur,dar pentru asta trebuie sa stim pe ce se bazeaza puterea care il tine in frunte pe Ponta.

1. POZITIA LUI PONTA IN SISTEM

Intr-un stat democratic, Partidele fac jocul in Parlament, iar Parlamentul controleaza Guvernul. Ponta este atat seful celui mai puternic si corupt partid din Romania, este el insusi deputat, unde are control politic direct sau indirect prin socrul senator si este si seful executivului. Ponta este asadar cel care face jocul in PSD (i-a executat, dupa alegerile din 16 noiembrie 2014 pe toti opozantii sai din partid), face jocurile in Parlament (uitati-va la mizeria cu tariceanu in cazul Sova) si se joaca cum vrea cu guvernul, al carui sef este.

Cu alte cuvinte PONTA DETINE TREI POZITII DE PUTERE.

Control absolut, am spune, prin pozitii de top in cele trei organisme: partid, parlament, guvern. Din acestea, 2 sunt extrem de importante: sef PSD si Seful Guvernului. Daca din toate poate iesi prin demisie (ce gluma buna!, nici gand pentru Ponta), din a doua pozitie poate pleca constitutional doar prin motiune de cenzura (putin probabil) iar din cea de sef al partidului poate fi schimbat doar prin vointa politica a membrilor PSD.

Cum unii si-ar pierde imunitatile, altii contractele banoase, altii poate averile, altii pozitiile de forta, avem vointa politica 0 de schimbare.

Ramane solutia legala a DIZOLVARII PSD,  fapt despre care am scris aici. Actiunea este posibila si sunt probe clare ca pesedistii si-au incalcat propriul statut. Cine o va face? Opozitia, ONGeurile, formatiunile noi? Inca nu se stie.

2. HRANIREA GURILOR AVARE

Sistemul care l-a uns pe Ponta sef de partid, premier al Romaniei, parlamentar si pe neamurile sale europarlamentar, senator, ministrul justitiei, etc. este un sistem bazat pe coruptie si foame de resurse, la care se adauga dorinta imensa pentru a detine putere.

Atat de bine este pus la punct acest sistem incat el functioneaza de la nivel comuna – primar, agent de politie, popa, invatator, etc -, la cel de judet – sef de consiliu local (denumit popular baron local), directii judetene, inspectorate, consilii de administratie – si pana la nivel central. In fapt este evolutia unui sistem construit inainte de 1989 de Partidul Comunist si dus la perfectiune de catre esalonul II din PCR si de catre urmasii acestora.

Sistemul pare bazat pe intelegeri ascunse (oricine poate vedea diferenta intre cum s-au „cantat„ intre ei pedelistii Gh. Stefan, Dorin Cocos, Alina Bica, etc la DNA si cum a functionat omerta in cazul Hrebenciuc sau Nicusor Constantinescu) si pe alimentarea cu bani de la buget a conturilor celor din sistem. Metodele sunt cunoscute:

contracte prin atribuire directa, fara licitatii, cu marirea pragului sumei pentru care se poate face legal, de la 15.000 de euro, la 300.000 euro. Acest lucru da dreptul ordonatorilor de credite sa acorde preferential si sa incheie contracte cu firmele de casa, fara raspundere legala. Este portita prin care banii trec de la buget in conturile private, prin firme care apar si dispar peste noapte.

protectia averilor si a imunitatilor celor din sistem. PSD a obtinut deja prin decizie CCR ca toate averile obtinute inainte de 2012 sa nu poata fi confiscate. Adica exact averile facute in perioada falimentarii bancilor, a firmelor de stat si a subordonarii justitiei. Pentru perioada de dupa 2012, PSD si aliatii sai politici asigura imunitate parlamentara (cazurile Sova, Vosganian, Borbely sunt de notorietate) si continua atacul independentei justitiei. Acest ultim aspect pare un ordin de partid de la care pesedistii si aliatii nu vor face niciun rabat.

– nu numai banii si imunitatile sunt importante pentru cei din sistem. Pentru ca sunt condamnati dovediti de justitie ca atare, Sistemul va incerca reabilitarea si integrarea condamnatilor in zona de acceptare publica, in prima parte si mai apoi, in functiile de conducere. Asa gasim securisti dovediti irevocabil ca atare, invitati la televiziuni, gasim condamnati precum Miron Cozma, Adrian Nastase sau cercetatii penali ai momentului, facand tururile televiziunilor ce apartin Sistemului. B1TV pare a fi ultima televiziune achizitionata. Iar lucrurile nu se opresc aici. Bogdan Aurescu, ministrul de externe, a avut „inspiratia” sa-i puna la aceeasi masa pe fostii ministrii de externe, intr-un Consiliu Consultativ. Adrian Nastase, Teodor Melescanu sau pe Adrian Severin, cel care s-a umplut de jena in Parlamentul European par reabilitati langa un Baconschi sau MRU. Ce poate sa insemne asta decat o noua forma de refacere a imaginii penalilor si cercetatilor penal?

legi si OUG cu dedicatie. BOR a primit de curand, pentru diaconii sai, salarii. MApN si MAI primesc noi pensii speciale. Se vorbeste si de parlamentari care doresc venituri necuvenite. Si exemplele pot continua. Prin aceste reglementari Ponta si Sistemul nu face altceva decat sa castige votul si sustinerea acestor categorii privilegiate, in detrimentul liberilor intreprinzatori si a microintreprinderilor, vanate de ANAF si supertaxate si reglementate excesiv.

parteneriate vizibile dar nescrise cu BNR, cu sistemul fiscal, dar si subordonarea politica a ANAF, INS, Consiliul Concurentei, patronate, sindicate, etc. Asta inseamna, pe de o parte ca, desi impovararea bugetului cu noi cheltuieli indreapta statul spre faliment, BNR, prin politici monetare, mentine cursul la un nivel constant, dand senzatia de stabilitate, iar pe de alta parte, coafarea statisticilor, precum si tinerea revoltelor sub presiune, ori nemediatizarea protestelor, dau si ele impresia aceluiasi sentiment, al „bunei guvernari”.

Asadar Sistemul face ce doreste cu banii de la buget. Pare stapanul acestuia, impartindu-l dupa bunul plac, investitiile nefacand parte din intentiile acestuia. Strazi, autostrazi, spitale, scoli, … mai bune? Nu, doar „parandarat” si saracie.

In mod normal bugetul este avizat si aprobat de Parlament, iar guvernul trebuie sa dea socoteala despre cum a cheltuit bugetul. Curtea de Conturi, cea care verifica executia bugetara, a spus ca exista derapaje. Cel mai nou, de 1 miliard de euro, informatie care a trecut neobservata, din pacate. Cum Parlamentul pare inert la acest jaf, CURTEA DE CONTURI POATE FACE O DIFERENTA, trimitand la DNA toate rapoartele despre jafurile de la buget. Credeti ca asta nu il poate da jos pe Ponta?

3. GRAJDANII

Sistemul si-a asigurat serviciile grajdanilor. Daca mai tineti minte SMS-ul dat de Medelin Voicu, cel in care il intreba pe Ponta cu ce ii poate fi de folos, mii sau sute de mii de astfel de mesaje se transmit in sistem. Cererea este mare si dinamica, atata timp cat recompensele sunt si ele pe masura.

Am impartit grajdanii in doua categorii:

a) GRAJDANII DE PUTERE

Sunt cei care detin functii de conducere in cele trei puteri ale statului si care actioneaza pe fata pentru sistem: Calin Popescu Tariceanu, Valeriu Zgonea, sefii de comisii din Senat si Camera Deputatilor, secretarii de sedinta din Parlament. Apoi in guvern, toti ministrii si secretarii de stat (nu uitati cum 2 ministri au impiedicat in acelasi mod votul in diaspora). Sefii de consilii judetene, primari si sefii de deconcentrate, numiti politic. Si nu in cele din urma, Avocatul Poporului.

b) GRAJDANII MEDIA

Incepand cu sefa CNA, continuand cu directorii si proprietarii televiziunilor de casa, cu realizatorii unor emisiuni si finalizand cu invitatii trimisi de partide la televiziuni, acesti grajdani sunt formatori de opinie si initiatori sau sustinatori de mesaj. Prin acestia se arata populatiei ceea ce sistemul doreste sa se vada (Jos Basescu e tema zilnica de cativa ani), se face agenda politica la care sa se atraga populatia pentru a da iz de sustinere populara si se ataca virulent ceea ce este impotriva sistemului (ati uitat atacurile la HR Patapievici, Andrei Plesu sau Andreea Pora?). In acest context priviti si atacurile zilnice la DNA, la CSM sau la sefa ICCJ, teme devenite „must have” la toate „televiziunile de stiri”.

Revenind la intrebarea „Cum scapam de Ponta?” schimbarea sau anihilarea tuturor acestor grajdani poate duce la schimbarea guvernului si, indirect, la caderea sistemului.

4. OPOZITIA si BASESCU

Nu mai este un secret pentru nimeni ca USL traieste si este la putere. Dupa mine USL e chiar partea politica a SISTEMULUI. Au inlocuit un posibil presedinte care dormea tot timpul, Antonescu, cu unul care tace tot timpul, Iohannis. S-au pus in jurul noului presedinte consilieri alterati, precum Mihalache, Muraru, Scutaru, iar mai nou noul purtator de cuvant vehiculat la Cotroceni pare a fi electrocutatul Mirel Palada. Aceste persoane dau masura in care Iohannis se situeaza in afara sau in interiorul USL. Pare a face jocul USL si, mai mult, pare a fi sub controlul sistemului.

Parlamentul e condus si el printr-o alianta de tip USL, cu Tariceanu, Zgonea sau Ciuca aflati in intelegeri transpartinice.

Guvernul este unul evident al USL. Fosti liberali, actuali peleristi, udemeristi sau uneperisti, toti aserviti sistemului.

Iar in noul PNL, persoane din conducerea acestui „NOU PARTID” fac turul televiziunilor de casa ale sistemului, ca invitati permanenti si bine integrati in mesajul media dat de realizatorii de emisiuni, la ordinul sistemului.

ASADAR ASTEPTAREA CA OPOZITIA, INCLUSIV IOHANNIS, SA SCHIMBE CEVA ESTE IN ZADAR.

Dupa predarea mandatului de presedinte am aflat si despre Traian Basescu ca oameni din jurul sau au negociat cu sistemul si au tras la alegeri pentru Ponta. Mai nou, atacurile la adresa DNA, SRI, ICCJ din partea lui Traian Basescu sunt tot mai dese.

Fara a fi reusit sa creasca lideri credibili in jurul sau, fara a fi construit formatiuni puternice sau sa-si atraga sprijin politic consistent, atacand lideri cu credibilitate precum Monica Macovei, Daniel Morar, Mihai Razvan Ungureanu, Laura Codruta Kovesi si altii, de-a lungul ultimilor ani, ostilizandu-si o parte importanta din cei care l-au sustinut la referendumul din 2012, fostul presedinte merge pe contrasensul opozitiei politice, facand jocul puterii. Si, mai ales, nu se poate, in niciun caz, erija in varful de lance al acestei opozitii, acolo unde doar justitia a mai ramas sa faca cate ceva.

Asadar Ponta nu poate sa piarda ca urmare a eforturilor actualelor partide din opozitie sau ale lui Traian Basescu. Poate sa o faca, asa cum singur a afirmat, doar daca DNA-ul ii va deschide dosar penal. Motive si probe ar fi, mai trebuie sa se doreasca si ca DNA-ul, ICCJ sau CSM sa simta sustinere publica. Daca o va primi, Ponta poate sa demisioneze,

CONCLUZIE

Sistemul este puternic ancorat in resursele si puterea politica din Romania. Contrar dosarelor si cercetarilor de notorietate din justitie, ramanem un stat cu un grad mare de coruptie. Sistemul va ataca orice forma de independenta a justitiei, orice forma politica de opozitie, orice mesaj sau semnal antisistem.

In acest context schimbarea poate sa vina fie ca efect al presiunii externe, asa cum s-a facut pana acum, fie a actiunilor justitiei si cresterii independentei acesteia, fie din interiorul sistemului, prin tradare sau reformare, ceea ce este putin probabil.

Desi am aratat cum poate fi schimbat Ponta, plecarea acestuia din fruntea guvernului nu va insemna imediat si scoaterea sistemului de la putere. El are putere mare de adaptare si va reactiona corespunzator.

In concluzie, nu este atat de important daca Ponta va fi schimbat ci daca Sistemul poate fi eliminat sau invins. Aceasta este intrebarea esentiala.