Lider de piata pe segmentul publivizibilitatii imobiliare, portalul imobiliare.ro anunta modificarea tarifelor si diversificarea serviciilor sale incepand cu luna octombrie 2010, asa cum se poate citi pe site-ul wall-street.ro:

Din simularile pe care le-am facut, ne asumam faptul ca este posibil sa pierdem aproximativ 30% din clientii pe care ii avem in acest moment”, afirma Adrian Erimescu.

In ceea ce priveste numarul de anunturi publicate, seful imobiliare.ro estimeaza o scadere cu aproximativ 50%. “Vor disparea in primul rand anunturile ireale si cele duplicate. La acestea se vor adauga anunturile putin vandabile, in promovarea carora agentii imobiliari nu au de ce sa investeasca”, adauga el.

In prezent, 284 de agentii imobiliare din Bucuresti isi promoveaza anunturile pe imobiliare.ro. La acestea se adauga jucatori din orase precum: Timisoara (41 de agentii), Brasov (38), Constanta (30), Iasi (19), Cluj-Napoca (17) sau Sibiu (12 agentii).

Chiar daca atat numarul de clienti, cat si cel al anunturilor publicate vor scadea din luna octombrie odata cu implementarea noilor pachete tarifare, managerul imobiliare.ro mizeaza in continuare pe deschiderea agentiilor catre acest business.

Sursa

Nu analizez aici decizia celor de la imobiliare.ro: este treaba fiecaruia cum isi gestioneaza propria afacere si modul cum isi construieste destinul business-ului propriu. Ce este important de analizat este optiunea pe care o are o agentie care, bazandu-se pe serviciile acestui portal la pretul de 40 euro/luna de pana acum, nu a investit in site-ul propriu si in publivizibilitatea proprie.

Asadar, sa aruncam o privire pe serviciile imobiliare.ro. Pentru o agentie imobiliara de tipul start-up sau una care nu a investit in publivizibilitate, putem alege un minim de produse, astfel:

  • starter 20 oferte (recomandat) = 40 euro/luna;
  • imoalerte = 20 euro/luna;
  • imoreclame = 50 euro/luna;
  • toplisting 5 = 45 euro/luna;
  • my marketer + = 30 euro/luna;
  • imoadmin = 580 euro + 10 euro/luna.

adica 580 euro + 195 euro lunar, la care se adauga TVA – ul. Si asta fara sa te poti lauda ca beneficiezi de servicii de top. Ca este posibil ca unele servicii sa se includa unele in altele nu neg dar, atata timp cat nu se explica acest lucru pe site-ul lor, putem crede orice si sa consideram plauzibila alegerea de mai sus.

Asadar, 200 de euro pe luna fara sa iesi din rand. Cum acum sunt 284 de agentii listate si se prevede o pierdere de 30% asta inseamna ca 200 de agentii vor zice da si vor plati pretul. Un calcul simplu indica incasari probabile de 40000 de euro lunar, adica 480.000 de euro pe an. Adaugand si serviciile extra, taxa de la proprietari si publicitatea, suma sare bine de 500.000 de euro pe an. O suma care ar face cu ochiul oricarui proprietar de afacere, mai ales in aceasta perioada.

Numai dupa retragerea fluxului iti poti da seama care dintre inotatori inota gol

Warren Buffett

FightDin punctul de vedere al agentiilor imobiliare, miscarea celor de la imobiliare.ro ii poate lasa descoperiti, mai ales daca nu detin un site de promovare propriu sau daca nu au investit prea mult in el. Politica celor de la imobiliare.ro, de atragere cu preturi mici (80 de ron/luna in 2008) la inceput si marirea treptata a tarifelor in raport cu serviciile de calitate oferite (nimeni nu contesta acest lucru) a determinat dependenta de acestia a agentiilor imobiliare, unele din ele cu incasari modeste de ceva timp. Cum a scoate in plus 160 de euro lunar pentru aceleasi servicii poate fi o povara mult prea mare (160 de euro adaugate la plata chiriei, a telefonelor, a carburantului, a utilitatilor, a angajatilor, a asigurarii, etc), ce le ramane de facut acestora sau unde pot reinvesti cei 40 de euro care insemna abonamentul lunar de acum la imobiliare.ro, ca sa obtina aceleasi rezultate?

Ar fi, din punctul nostru de vedere, trei obtiuni:

  • investitia intr-un site propriu (realizare, continut si SEO), ceea ce este un castig pe termen lung dar necesita timp;
  • reorientarea pe zona presei scrise sau a site-urilor de anunturi asociate ziarelor locale (gen pubi24.ro sau publivest.com daca ar fi sa ma limitez la Timisoara);
  • gazduirea pe un site al unei agentii imobiliare care sa permita acest lucru si care sa fie bine promovat SEO pe segmentul de piata pe care agentia care cauta publivizibilitate actioneaza.

Pentru a nu crea confuzii, vreau sa intaresc cea ce am spus mai sus: nu sunt in masura sa judec actiunile si serviciile celor de la imobiliare.ro. Nu acesta este scopul acestui articol si este treaba fiecaruia cum isi stabileste politica de business a propriei firme. Le doresc succes in ceea ce fac si apreciez rolul pe care portalul il va avea in oferirea de servicii de calitate pe piata imobiliara din Romania.

Insa nu pot sa nu analizez orice miscare importanta din domeniul imobiliar care poate afecta in bine sau in rau propria mea afacere, mai ales ca am anticipat inca din 2008 oportunitatea colaborarii intre agentiile imobiliare, nevoia de asociere si am realizat un produs informatic corect care poate fi preluat de cele 30% din agentiile din Timisoara (si nu numai), care vor alege sa nu mai colaboreze cu imobiliare.ro.