Asa cum scriam intr-un comentariu pe Madam Blogary imediat dupa debarcarea lui Sebastian Lazaroiu de la conducerea ministerului muncii, oportunitatea nasterii unei miscari „grassroots” de tipul anuntatei „Alba ca Zapada” s-a deschis atunci si se va inchide cat de curand. Poate pentru ca electoratul roman crede inca in povesti si promisiuni insa are memorie scurta si ii lipseste implicarea activa sau poate pentru ca Noua Republica a umplut deja acel gol de asteptare.

De la entuziasmul adeziunii …

Nu stiu daca intamplarea a facut ca sa gazduiesc pe acest site „adeziunea Politeia pentru Noua Republica„, la rugamintea lui Theophyle, insa experienta de atunci a fost sintetizata intr-un articol in care scriam ce mesaje ne-au transmis romanii: toate de sustinere, cateva in care-si manifestau dorinta de implicare alaturi de Mihail Neamtu, niciun mesaj negativ. Apoi au venit reactiile postacilor de partid, pentru prima data uniti in actiune, deopotriva de la PNL, PSD si PDL, prin care ne atacau demersul si ne urau de „fericire” in stilul binecunoscut.

Au urmat cele trei intalniri GIL Timis unde am observat ca, din cele patruzecisiceva de adeziuni trimise, doar cativa au venit la prima intalnire, apoi alti 8 noi participanti au decis sa se alature, ca la a treia sa ramanem cu aceeasi crestere constanta si unele dezertari din motive medicale sau de alta natura pe care doar le banuiesc pentru ca nu au fost comunicate.

Ceea ce doresc sa subliniez tine de actiune (entuziasm mare, actiune practica mica) si de mesaj (multi comunicau fie si numai prin email, in primele zile de entuziasm, putini o mai fac acum, chiar si cand ar trebui sa confirme prezenta la intalniri, pentru o buna organizare). Altfel spus ne entuziasmam repede si vorbim mult, dar facem putin sau nici macar nu vorbim atunci cand trebuie sa comunicam.

… la consistenta adeziunii

Asadar Noua Republica a prins radacini si s-a asezat pe locul prezis de Sebastian Lazaroiu: are un grup de initiativa nationala, are 14 grupuri functionale in teritoriu, are intalniri periodice locale si nationale si s-a cristalizat o organizare ca miscare politica functionala. Cu greselile sale inevitabile, multi dintre noi invatand acum ce inseamna politica, Noua Republica incepe sa se transforme din ce in ce mai sigur ca o identitate a dreptei politice, avand mesaje clare difuzate in presa, incepand sa fie disociata de personaje si partide politice gen PDL sau Traian Basescu de cei care chiar sunt interesati intr-o clarificare a ofertei politice si electorale pentru anul viitor si, ceea ce cred ca este important, incepe sa se organizeze corect pentru a deveni partid politic si o alternativa electorala valida.

Impunerea unei cotizatii minime si semnarea unei adeziuni, in schimbul carora membrii Noua Republica pot fi alesi, pot fi reprezentati, pot fi auziti si pot cere reprezentantilor sai sa se intoarca la vatra atunci cand dezamagesc, constituie o bariera care face trecerea de la entuziasmul gratuit la consistenta implicarii si reponsabilitatea membrilor sai activi. Pentru ca de acum, fiecare dintre cei care au ales calea implicarii va avea un aport de dat in timp, in bani, in credinta si in efort sustinut, transformandu-ne din alergatori de 100 de metri garduri in participanti la maraton.

In aplauzele sau huiduielile celor care aleg sa ramana pe margine, noi, membrii Noua Republica, vom construi un partid puternic daca vom accepta printre noi persoane integre si puternice si vom participa la o lupta electorala din care vom iesi castigatori daca vom pastra un mesaj si o oferta politica clara si implicata in realitatile politice actuale.

Iar victoria noastra in 2012, asa cum spunea Mihail Neamtu, este posibila pentru ca dreapta romaneasca nu are inca o oferta de calitate care sa atraga electoratul dezamagit si frustrat, iar NR poate fi o oferta de 15%, si este probabila in masura in care vom sti sa ne transformam intr-un partid puternic si sa urmam, pas cu pas, obiectivele propuse de comun acord. In acelasi timp este necasar sa aducem in fata opiniei publice personalitati noi care sa aiba un mesaj corect si sustinut, care sa fie integre si sa scoata cat mai mult electorat la vot, indiferent pe cine urmeaza acesta sa aleaga.

Iar asta nu mai tine de un entuziasm pasiv ci de consistenta proactiva a aderarii la principiile si valorile Noua Republica.