Spuneam ieri ca viata nu este o mare placinta. Azi mi-a sosit pe email intarirea a ceea ce am afirmat: un portal imobiliar administrat de o firma din Bucuresti mi-a trimis un mesaj care incepe asa:

Dragă prietene,

Traversăm o perioadă imobiliară grea. Devine evident că valorile imobiliare se reaşează, că mentalitatea cumpărătorilor duce către maximul obţinut din minimul oferit, de cele mai multe ori din poziţii de negociere în forţă, că vânzătorii sunt deja confuzi, neînţelegând dacă e momentul să mai negocieze pentru a păstra clientul sau dacă să ridice preţul din cauza zvonurilor.
După cum ştii, multe agenţii din zona ta au închis şi din ce în ce mai multe se gândesc serios dacă nu cumva este momentul pentru altceva.
Însă trebuie să ştii că, oricât de greu ne-ar fi în această perioadă, perspectiva frumoasă a viitorului este cea care ne face să continuăm să facem ceea ce trebuie!
Aşa că, chiar dacă eşti agent imobiliar, chiar dacă eşti particular, priveşte puţin în urmă şi vezi câte realizări ai avut în perioada în care afacerile imobiliare au mers bine. Sau cât au avut cei din jurul tău care activau în domeniul acesta.
Merită? Merită să continui? Tu ştii mai bine răspunsul şi, în final, tu decizi. Însă nu uita să te uiţi în urmă şi, cel mai important, priveşte cu atenţie înainte, în viitor!

Cu prietenie…

newsletter motivational… dupa care urmeaza stirile din domeniu.

Iata cum orice initiativa, mai ales pe timp de criza, orientata catre client si nu catre propria afacere, are de castigat. Cel putin pentru mine a facut o diferenta majora. In bine.

Ca sa va faceti o imagine si despre alte genuri de mesaje pe care le primim in criza, va pot da un exemplu:

Am trimis acum doua ore un anunt. Astept raspuns ….Aceasta este seriozitatea dumneavoastra sau …? Sau faceti parte din acele firmulite fantome,ce profita de oamenii inocenti?!Sper ca nu am apelat chiar la asa ceva.Oricum aceste k
lucruri se pot investiga usor…nu mi-ar place sa gasesc iregularitati.
Sper sa fie doar o intarziere motivata,caci posibilor clienti li se ofera un altfel de serviciu.
In speranta unei fructuase colaborari,astept raspuns!

Expeditorul este o doamna stabilita in Spania, iar primul email suna asa:

Am un apartament de 4 camere , 2 bucatarii in zona … ,Timisoara, neamenajat, la etajul 2 intr-o cladire istorica, foarte mare….Nu este platit integral la primarie. Consulta mea este: cat am putea cere pe el? Acest gen de apartamente mai au cautare,se pot vinde repede? As vrea un raspuns clar si cat se poate de precis,cu pretul cu care il putem la vanzare,cam in cat timp aproximati (din experienta, daca este cazul)ca il vindem.Eu exercit avocatura in Madrid si nu ma timp sa ma ocup , nici pe cine conta.Daca aveti o solutie,interes si un raspuns in baza asteptarilor,cu placere doresc o colaborare.
Astept un raspuns cat puteti de repede.

Sa va spun ca nu erau, in ambele, nici macar date de contact, adresa, telefon? I-am trimis un reply la care a raspuns contrariata: nu vrea sa mai lucreze cu mine ca-i trimisesem un mesaj care „era cuntundent” si de-aia.

Gestul celor care au trimis newsletterul de azi este, prin comparatie, unul inteligent, de efect, bine receptionat si motivational. Iar firmele care procedeaza ca ei pot avea castig pe termen lung deoarece, asa cum zice Anthony Robbins „cand iei ochii de la tine si te uiti la problemele celor din jur, toate problemele tale dispar„. Iar Zig Ziglar spune intr-o carte ca, „atunci cand m-am gandit cum sa-l ajut pe cel de langa mine, raspunsurile la intrebarile mele au venit de la sine„.

Si cata dreptate au: incercati!