Merge? Copiaza!

Aceasta este regula nr. 7 a lui Nik. Este regula care a dat nastere NLP (programare neuro-lingvistica), deoarece s-a presupus de catre Richard Bandler si John Grinder ca, daca se copiaza compozitia unui om de succes (gesturi, atitudine, postura, motivatie, etc) poti deveni de succes. Si miscarea a avut succes – cu formele sale ulterioare gen CNA – conditionare neuro-asociativa a lui Anthony Robbins – care fac furori in America.

Atunci, daca merge la oameni, poate merge in afaceri?

Sigur ca da. Asa s-a nascut franciza: in loc sa dezvolti o afacere care merge, mai bine o duplici. Si acum sunt mii de francize care apar si dispar pe piata.

Apar si dispar? asta nu suna bine.

Sigur ca nu suna bine. De aceea, atunci cand cauti o afacere in franciza, trebuie sa fii atent la: durata ei, sistemul de franciza, sistemul de educatie asociat francizei, cine francizeaza, costurile francizei. Sa luam spre exemplu, cea mai cunoscuta franciza din lume, McDonalds: de cand este pe piata (mult timp), sistemul de franciza (McDonalds, a spus-o Ray Krok, fondatorul acesteia, nu se ocupa cu hamburgeri ci reprezinta cea mai mare afacere imobiliara din lume), sistemul de educatie (Academia hamburger), cine francizeaza (nu poti fi si francizor si francizat, insa sunt afaceri care permit acest lucru) si costurile ei (o franciza McDonanld costa peste 100000 de dolari americani).

Daca McDonalds copiaza, tu de ce nu o faci?

Respect,

Andrei.