toyotaIn tara masinilor germane, in care VW (mai ales Golf III, e mai des de vazut pe sosele decat Dacia Solenza), Audi sau alte marci germane sunt la mare cautare, masinile japoneze isi fac incet dar sigur loc in preferintele soferilor.

De la inceput trebuie sa specific ca nu sunt nici un novice in ale masinilor, dar nici un profesionist: ca tot romanul care se pricepe de la muzica si poezie la politica si masini, am si eu parerile mele. Plus ceva cunostinte tehnice dobandite in scoala sau prin experienta proprie. Astfel incat nu o sa-mi dau cu parerea din cauza concursului la care Toyota este unul din sponsori,

acest articol participa la concursul SUPERBLOG 2009, oganizat de PC News

fara a spune lucruri in care sa cred.

De ce e Toyota lider mondial al pietei auto?

Sunt cateva motive serioase, care tin de viziunea proprietarilor si echipelor de management ale marcii:

1. Si-au impartit foarte bine clientela.

Nu stiu daca stiti ca VW nu a avut succes in SUA din cauza modelului Beatle, perceput de americani ca o masina populara si ieftina. Pentru ca au tinut la brand mai mult decat la vanzari, au pierdut o piata importanta. Toyota a invatat lectia si a intrat sub numele de Lexus pe segmentul de lux, nelasand loc interpretarilor sau perceptiilor asupra produselor firmei. La fel au procedat cu Daihatsu sau Isuzu,  Toyota avand 540 de subsidiare si 226 afiliati din care cele mai importante sunt:

    * Toyota Motor North America (100% – 2004)
    * Toyota Canada Inc. detinuta via Toyota Motor North America
    * Toyota Tsusho – Trading company pentru Toyota Group
    * Daihatsu Motor Company (51.2% – 31 martie 2006)
    * Lexus 100% (1989)
    * Scion 100% (2003)
    * DENSO (24.74% – Septembrie 30, 2006)
    * Toyota Industries (23.51% – 31 Martie 2006)
    * Aisin Seiki Co. (23.0% –  30 Septembrie  2006)
    * Fuji Heavy Industries (16.66% – 28 iunie 2008)
    * Isuzu Motors (5,9% – 10 noiembrie 2006)
    * PT Toyota Astra Motor (49% – 2003)
    * PT Toyota Motor Manufacturing Indonesia (95% – 2003)

2. Nu a facut rabat de la calitate.

Acum cativa ani, impresionat de BMW-ul unui prieten i-am spus ca are cea mai buna masina din lume. Filogerman convins in ce priveste masinile, mi-a spus ca Toyota detine locul 1 in ceea ce priveste fiabilitatea autoturismelor, la nivel mondial. In timp ce majoritatea se grabesc si lanseaza modele noi fara a le testa suficient, ca apoi sa le recheme in service, Toyota nu a facut niciodata asa ceva. Mai mult, calitatea de fabricatie ridicata, pretul de achizitie foarte bun, dotarile de top, spatiul interior bine structurat, motoarele economice si deosebit de rafinate, timoneria de top a cutiei de viteze manuale, sunt atribute ce nu lipsesc la majoritatea modelelor sale.

3. Kaizen

Autoperfectionarea continua – in japoneza, ‘kaizen’ – este principiul primordial de dezvoltare al marcii Toyota. Acest principiu a dus la inovatii in domeniul tehnologiei, designului si protectiei mediului, facand din fiecare nou model un pionier in domeniul auto, la data lansarii acestuia.

4. Grija fata de mediu

Modelul Prius, poate cel mai contestat din cauza compromisului pentru estetica, este pentru Toyota simbolul pariului castigat pentru mediu. "Daca toate masinile din lume ar fi Priusuri, atunci lumea ar fi mai curata, mai uscata, mai calma, mai relaxata, mai silentioasa si mai ales mai bine dispusa" citeam intr-un articol despre un drive test cu un Prius la care concluzia finala a fost: "Prius insemna pentru secolul XXI, mutatis mutandis, ceea ce a insemnat Ford T pentru secolul XX."  Iar asta spune mult de la un specialist in domeniu.

Mai sunt si alte cauze care tin de distributia produselor sale, reteaua de service, siguranta sau numarul de masini vandute, dar cred ca acestea 4 sunt cele mai importante pentru mine. Si, personal, sunt tentat sa cumpar in curand, cel mai probabil, un Avensis.